Öt tipp a nyári migrén megelőzéséhez


A nyár sokak számára a vakáció, grillezés, tengerpart, medencézés fogalmával társul, míg másoknak a szinte mindennapos, sokszor elviselhetetlen fejfájással.

A szakértők szerint nyáron számos tényező járul hozzá ahhoz, hogy a migrénesek rohamai sűrűsödjenek. Ezek közé sorolható az allergia, a nyári zivatarok, a meleg, sőt akár a stressz csökkenése is. A migraine.com segítségével összegyűjtöttünk öt tanácsot, amit az érzékenyeknek mindenképp érdemes megfogadnia.

Nem is gondolnánk, de bizony az átlag hőmérséklet növekedésével emelkedett a nyári migrénes esetek száma is.


1. Mindig legyen Önnél ivóvíz!

Nagy hőségben a folyadékhiány, a kiszáradás jelentősen növeli a migrén kialakulásának kockázatát, ezért mindig legyen Önnél ivóvíz és fordítson különös figyelmet a megfelelő folyadékpótlásra!


2. Lassan és nyugodtan!

Kerülje a rohangáló ügyintézést, a forró autóban ülést, a hőségben való gyaloglást! Ügyeit intéze a reggeli vagy az esti órákban, amikor a levegő hőmérséklete már elviselhető.


3. Kerülje az erős fényt!

Soha ne felejtse, hogy a migrén kialakulásához nemcsak a hőség járulhat hozzá, hanem az intenzív napfény is! Kerülje  atűző napot, viseljen napszemüveget és/vagy széles karimájú kalapot!


4. Változtasson a napi rutinon!

Szükséges lehet az is, hogy az alvási és ébrenléti szakaszait kissé módosítja. Segíthet a korábbi kelés, illetve fekvés, de van akinek pont az ellenkezője segít. Egyetlen nap se legyen azonban, amikor a napi testmozgást elhagyja. Ha szükséges mozogjon kora reggel vagy hajnalban!


5. Ne engedjen a csábításnak!

Hiába csábítják a barátok egy remek strandolásra, egy felejthetetlen délelőtti koncertre vagy egy kis kirándulásra, mindig tartsa szem előtt egészségi állapotát. Bármilyen fájdalmas is lelkileg sokkal elviselhetőbb, mint a testi fájdalom.

 

Forrás: migraine.com
Utolsó frissítés: 2014.04.21.